ENGINE
Engine Type 249cc liquid-cooled single-cylinder four-stroke Bore and Stroke 78.0mm x 52.2mm Compression Ratio 12.5:1 Valve Train Unicam; four-valve Carburetion Keihin 37mm flat-slide with throttle position sensor (TPS) Ignition CD with electronic advance DRIVE TRAIN Transmission Close-ratio five-speed Final Drive #520 chain; 13T/51T CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES Front Suspension 47mm inverted Showa cartridge fork with 16-position rebound- and 16-position compression-damping adjustability; 12.4-inch travel Rear Suspension Pro-Link Showa single shock with spring-preload, 17-position rebound-damping adjustability, and compression-damping adjustment separated into low speed (13 positions) and high-speed (3.5 turns); 12.4-inch travel Front Brakes Single 240mm disc with twin-piston caliper Rear Brakes Single 240mm disc Front Tire 80/100-21 Rear Tire 100/90-19 DIMENSIONS Rake 27.5 degrees Trail 123.0mm (4.8 inches) Wheelbase 58.2 inches Seat Height 38 inches Ground Clearance 14.2 inches Dry Weight 204.0 pounds Fuel Capacity 2.0 gallons OTHER Available Colors Red Model ID CRF250R
‘04 CRF250R
[ ENGINE ] Engine Type 249.8cc liquid-cooled single-cylinder OHC four-stroke (4サイクル単気筒OHC) Bore and Stroke 78.0mm x 52.2mm Carburetion φ 37mm flat-slide KEIHIN FCRキャブレター Starter Kick start (キックスターターのみ) [ CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES ] Front Suspension 47mm fork; 12.4-inch travel (フロントホイルトラベル315mm) Rear Suspension Single-shock; 12.4-inch travel (リヤホイルトラベル315mm) Front Tire 80/100-21 Rear Tire 100/90-19 [ DIMENSIONS ] Length 85.6 inches (全高217.4cm) Wheelbase 58.2 inches (軸距147.8cm) Seat Height 37.3 inches (シート高94.7cm) Ground Clearance 13.7 inches (最低地上高34.8cm) Fuel Capacity 1.95 gallons (タンク容量7.5L) [ OTHER ] Available Colors Red Model ID CRF250R
`05 CRF230FCRF230F
SPECIFICATIONS Model: 2005 CRF230F Engine Type: 223cc air-cooled single-cylinder four-stroke Bore and Stroke: 66.5mm x 66.2mm Compression Ratio: 9.0:1 Valve Train: SOHC; two-valve Carburetion: 26mm piston-valve Ignition: CDI Transmission: Six-speed Final Drive: #520 O-ring-sealed chain; 13T/50T Front Suspension: 37mm air-adjustable leading-axle Showa fork; 9.5-inch travel Rear Suspension: Pro-LinkR Showa single-shock with spring-preload adjustability; 9.0-inch travel Front Brake: Single 240mm disc Rear Brake: Drum Front Tire: 80/100-21 Rear Tire: 100/100-18 Wheelbase: 54.1 inches Rake (Caster Angle): 27.3 degrees Trail: 112.0mm (4.4 inches) Seat Height: 34.1 inches Ground Clearance: 11.7 inches Dry Weight: 238.0 pounds Fuel Capacity: 2.2 gallons, including 0.4-gallon reserve Color: Red
ヴァイタル販売価格 車体本体‘04モデル・・・¥463.000-(税別)
`05 CRF150F
CRF150F
SPECIFICATIONS Model: 2005 CRF150F Engine Type: 156.8cc air-cooled single-cylinder four-stroke Bore and Stroke: 63.5mm x 49.5mm Compression Ratio: 9:1 Valve Train: SOHC; two-valve Carburetion: 24mm piston-valve Ignition: CDI Transmission: Five-speed Final Drive: #520 O-ring-sealed chain; 13T/48T Front Suspension: 35mm leading-axle Showa fork; 9.1-inch travel Rear Suspension: Pro-LinkR Showa single-shock; 8.8-inch travel Front Brake: Single 240mm disc Rear Brake: Drum Front Tire: 70/100-19 Rear Tire: 90/100-16 Wheelbase: 52.2 inches Rake (Caster Angle): 26.7 degrees Trail: 87.0mm (3.4 inches) Seat Height: 32.5 inches Ground Clearance: 10.0 inches Dry Weight: 216.0 pounds Fuel Capacity: 2.2 gallons, including 0.4-gallon reserve Color: Red
ヴァイタル販売価格 車体本体‘04モデル・・・¥423.000-(税別)
排気量を‘02モデルのボア80mmから82mmへ、ストローク59.5mmから56.5mm
のショートストローク仕様の298ccに変更。
(ショートストローク化にするメリット)同じ回転数でも ピストンスピードを下げれる為 更なる高回転化が望め、
回転の上昇が速くなります。
シリンダーヘッドの見直し:混合気流入量増大に伴うポート形状の変更、更なる高回転化
の為 IN・EXバルブ比 10:7から10:8に変更(エキゾーストバルブをビッグバルブに)
チタンリテーナー(鉄に比べ6割の重量)からアルミリテーナー(鉄に比べ3割の重量)の
強化スプリングに変更。圧縮比 12:1 にコンプレッションアップ。
ピストンの強度アップ:ピストンヘッド・裏にGHA加工、更にピストンサイドスリット・
コンプスリット加工を施し、ピストンピンは軽量でシナリが出るタイプ。
シリンダーはアルミスリーブにメッキ加工。
従来通り ダイナミックデルタバランスに新手法による軽量加工されたクランク
勿論、クランクセンター出し加工済み。
C.D.Iを進角特性が速いタイプに変更、電装強化に強化イグニッション プラス ノロジー
ホットワイヤー、アーシングシステムで電圧アップ、プラグはC9EH‐9(抵抗ナシ)。
冷却系は従来のオイルクーラー+電動ファン・強化オイルポンプに加え、NEWアイテム
”追加オイルクーラー”を増設。
(追加オイルクーラーとは)ヘッドにのみ供給するオイルライン(条件が最も厳しいカム・ロッカーアームの潤滑)に
オイルクーラーを増設し、2段構えでオイルを冷却 オイル皮膜を安定させるシステム。
ツインEX採用で フラットでトルクフル そして 高回転まで一気に吹き上がります
フロントフォークは倒立フォークで武装し 更にモデファイ(フリクションロス加工・
カートリッヂセンター出し・オリフィス変更、SPブレンドオイル、強化スプリング)、
強化ハブに20インチ化、 プラス 260mmビッグローター。ハブカラーやスペーサーを
ジュラルミンで製作、リヤホイルも同様。
リアサスにはVITALオリジナル”スーパーデルタプロリンク”を装備 ストローク350mm
リヤサスダンパーも更なる強化チューンナップ(CRF450 CM仕様を強化)。
リアホイルは‘01 CR125(ビッグロータ)18インチ ホイルを採用(軽量かつ頑強)
リヤブレーキにも直径240mmビッグローターを装備し コントロール性アップ。